CITC Organized a Workshop on IPv6 - هيئة الاتصالات وتقنية المعلومات نظمة ورشة عمل حول الإصدار السادس لبروتوكول الانترنت

نظمة هيئة الاتصالات وتقنية المعلومات ورشة عمل حول الإصدار السادس لبروتوكول الإنترنت   (IPv6)، يوم الثلاثاء 7 جمادى الآخرة 1432هـ الموافق 10 مايو 2011م من الساعة الثامنة صباحا وحتى الثالثة مساء بقاعة ابن تركي بفندق الشيراتون بالرياض.

وناقشة الورشة عدداً من أوراق العمل التي يقدمها مجموعة من الخبراء والمتحدثين من داخل المملكة وخارجها، لطرح وجهات النظر وتبادل التجارب والخبرات من خلالها. كما يلفت إلى أن الدعوة  عامة لحضور الجميع. 

تجدر الإشارة إلى أن الإصدار السادس لبروتوكول الإنترنت  (IPv6)سيحل تدريجيا محل الاصدار الرابع المستخدم حاليا ويستوعب عددا هائلا من العناوين التي ستلبي الاحتياجات الجديدة للعناوين على شبكة الانترنت  لعشرات السنين، كما يسمح بظهور تطبيقات جديدة مبتكرة بفضل توفر هذه العناوين، بالإضافة لأخذه في الحسبان أموراً على درجة عالية من الأهمية في خدمات الإنترنت كجودة الخدمة، والأمن المعلوماتي.

 

 

 

 



The Communications and Information Technology Commission (CITC) has organized a workshop on IPv6, Tuesday, May 10, 2011(7 Jumada II 1432 H),   from 8:00 AM to 3:00PM at Sheraton – Riyadh Hotel (Ebn Turkey Hall). 

The workshop discussed a number of working papers presented by a group of experts and speakers from inside and outside the Kingdom, to exchange views and share experiences and expertise through. The workshop was opened for public.
It should be noted that IPv6 will gradually replace the current Internet Protocol (IPv4). IPv6 can accommodate a huge number of Internet addresses, that will meet the future Internet needs for addresses, for decades, and it allows the emergence of new innovative applications, thanks to the availability of these addresses, as well as to take into account things on a high degree of importance for the Internet services such as quality of service, and information security.